Weer en wind - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van dick&froukje krosgoverde - WaarBenJij.nu Weer en wind - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van dick&froukje krosgoverde - WaarBenJij.nu

Weer en wind

Door: dick-froukje

Blijf op de hoogte en volg dick&froukje

13 Maart 2011 | Griekenland, Naxos

En....! Leuke verkiezingen gehad met fijn veel evaluaties in de overweldigende hoeveelheid infoprogramma-s?
Hier dan weer een verslagje vanachter het monetaire gordijn van ragfijne, maar ondoordringbare vitrage dat opgetrokken is tussen de gegoeden en het gepeupel in Europa.

Weer
Anafi...
Alsof we in een verhaal van Toonder figureren. Op dit eiland is maar 1 dorpje, gelukkig met 1 restaurant open, waar de mannen van her dorp ,s avonds roken, pokeren, de kabelois ketsend rond laten draaien, het flatscreen fel van commentaar voorzien en luidkeels kankeren op Europa. Je ziet hier heer Ollie en Tom Poes zo de rokerige gelagkamer van de eenvoudige herberg binnenstappen en je herkent de Toonder dierenkarakters in de aanwezigen en de rol die ze zouden innemen. We eten met de pot mee, elke avond is het weer een verrassing, maar gesterkt door de warme kaneel/krudnagelthee en de warme raki met honing die we van onze waard krijgen, rollen we weer rozig naar onze studio.Jammergenoeg is er op het eiland geen vervoer te krijgen, zodat onze actieradius beperkt blijft door wat onze benenwagens aankunnen.

Wind
Sikinos...
Een zware n.oosterstorm raast al dagenlang over het eiland, geselt de golven en zwiept ze tot metershoge zuilen omhoog, die dan in woeste vlagen verwaaien. De hagelstenen doen de ruitjes van ons kabouterkamertje trillen en de deur klappert vervaarlijk. Buiten kunnen we ons maar met moeite staande houden en na enkele minuten zijn we al door en door verkleumd. Er zijn hier geen restaurantjes open, dus op ons minifornuisje maken we de gebruikelijke vakantiespecials, rijkelijk overgoten met de plaatselijke natuurwijn uit de tijd van Homerus.Op de naburige buureilanden zijn de heuvels met sneeuw bedekt. KAKOKAIROS, oftewel schijtweer, zoals de Grieken zeggen.We hadden het natuurlijk kunnen weten. Allebei de Odyssee gelezen, waarin het verdacht vaak pokkeweer is. Anafi schijnt zelfs door de god Apollo uit de zee omhoog geduwd te zijn om Jason en zijn argonautjes rust te gunnen na een verschrikkelijke storm.
Onze huiskat, die samen met ons de boodschappen in het dorpje haalt, brengt ons iedere dag een lekker rattenhapje voor de deur.
Misschien een idee het hele rechtse rattenplan naar de ratsmodee te helpen.
Liever KAT dan RAT.

Boven Naxos, waar we vandaag zijn aangekomen, schijnt volop de zon.
Tot zo,
Dick en Froukje

• 13 Maart 2011 - 17:32

Willem:

Een ondoordringbaar gordijn? Maar niet voor de honderden miljoenen die als "hulp" of bonus voor exhorbitante corruptie worden gestuurd. Maar dat houdt ook weer een heel leger ambtenaren in Brussel van de straat.

Groeten uit Azerbaijan, waar het ook kloteweer is. En waar ze dank zij de olie ook wat van corruptie weten.

Pas op met aardbevingen, en hou een zwembandje gereed (het adres van de BB heb je neem ik aan in je oksel getatoeerd.)

Doei!

• 13 Maart 2011 - 19:05

Krullebol:

Ik doe stadhoppen, het is de baan bij het AgentschapNL in Zwolle geworden. Dinsdag met logeertas naar Zwolle, dan drie nachten logeren bij moeder in Apeldoorn en dan op vrijdag weer naar huis in Nijmegen. Bedenk ik me ineens(!): zou ik in jullie huis kunnen logeren/oppassen?

• 14 Maart 2011 - 12:53

Luc En Kelly:

hoi hoi

is jullie hotmail-adres nog actief ?
    't wordt tijd voor een uitgebreide update, dus liever via gewone ouwe getrouwe mail...
    om maar meteen met de deur in huis te vallen: wij zijn niet meer met twee!

gts!
    Luc en Kelly

• 14 Maart 2011 - 12:55

Henk:

Ja we hadden op de weerkaart al gezien dat het halen en brengen was met het weer in de afgelopen periode.Hier begint nu het groen te ontluiken en loopt de temperatuur op naar 10 C. We zijn vorige week en vandaag buiten gaan tennissen, komen de spieren weer los.We hebben geboekt voor Turkije in mei,
    dan zal het wel aangenaam zijn denken
    we.Nou jullie ook goed weer gewenst.
    Met groet ook van Jose.

• 14 Maart 2011 - 13:12

Luc En Kelly:

hoi hoi

zo net vergeten mee te geven en toch wel handig om te mailen:
    luc.hermans70@hotmail.com

tot gauw!

• 15 Maart 2011 - 12:30

Margrietha:

Fijn dat het weer op Naxos er goed uitziet; hebben jullie ook wel verdiend na bovenstaande ontberingen. Ga zo ook even met m'n snuit de zon in heb ik ook wel verdiend . Zit nu midden in de rapport gesprekavonden( hebben jullie lekker nooooit meer,bofferds)
    knuf , Margrietha

• 15 Maart 2011 - 20:59

L Van O:

Gelukkig dat het zonnetje weer is doorgebroken,beter voor de stemming toch!
    Jammer dat het nog geen meloenen tijd is, maar ja die drankjes zijn ook niet verkeerd begrijp ik.

Groet.