ZOMERRECES - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van dick&froukje krosgoverde - WaarBenJij.nu ZOMERRECES - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van dick&froukje krosgoverde - WaarBenJij.nu

ZOMERRECES

Door: dick-froukje

Blijf op de hoogte en volg dick&froukje

15 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

A l’interieur
Varkens, zoals al het vee loslopend, vreten tot 80 cm de wegkanten kaal en verder het hele heuveloppervlak. Voor de schijn zijn er overal “hekken” gemaakt van oude pallets ( ooo, daar blijven ze!). Bij de vele onweersbuien roetst de modder van de hellingen af en spoelt de weg weg: aardverschuiving….
Geiten, forse kuddes, bewaakt door een oude hond, stropen de hele vallei af, zelfs steile wandracehellingen kaalvretend en een spoor van gruis en stenen achterlatend. De weg is tevens bezaaid met stront van varkens, geiten, schapen, paarden en koeien. Prettig uitwijken op deze kronkelige anderhalve autowegen.
Het weer in de bergen (waar we woonden) was vaak bewolkt, zodat we regelmatig van de strontkant naar de strandkant reden. Een vrijwel verlaten strand, zonder ballende, jengelende kinderen. Wild zwemmen zonder banen om aan te houden, heerlijk!!!
De laatste 2 weken op drift: weer terug naar onze oude stek Zicavo, nog 1 keer ons vergapen aan de oerwoudplekken vol boombastische (Fr.) woudreuzen met slingerlianen als ondoordringbare gordijnen. Jammer genoeg is de bakker verdwenen, het leuke restaurantje opgepimpt. Toch werden we herkend! De onmogelijke weg om er te komen is nu verbreed en gladgetrokken, zodat de talrijke motorrijders een varkentje mee kunnen pikken.
De laatste week maken we gebruik van de mogelijkheid hier en daar een bungalow te huren.
Met windkracht 8 vaart de boot ons op 11 juni naar Nice.
Via een aantal gezellige chambres (en tables) d’hôtes zijn we gisteren 14 juni weer thuisgekomen, blij weer te kunnen slapen zonder het veelvuldig gebruikte plaszeiltje (dat wij overigens direct verwijderden) en de baguettevormige kussens ( uitvinding van Napoleon??)
Internet hebben we maar op 2 plekken aangetroffen, vandaar onze spaarzame reacties.
Jullie bedankt voor alle lieve/aardige en kritische e-mailtjes. Voorlopig blijven we binnen een straal van 500km van Apeldoorn.
Tot zo,
Dick en Froukje

• 16 Juni 2012 - 08:39

Elvira:

Je mag best weer op reis hoor. Het lijkt er op dat de eigenaar van het huis in Acquoy binnenkort terug komt. Dus misschien hebben we nog een oppasadres nodig ;-)